Een nieuwe start

1 januari 2017 startten wij officieel met ons gezinshuis voor Driestroom. Voor de kinderen die op dat moment bij ons woonden maakte dat niet veel verschil. Zij merkten niet veel van de overgang van Horizon naar Driestroom. Voor ons brak echter wel een hele nieuwe periode aan. Na jaren in loondienst voor een werkgever te hebben gewerkt, zijn we nu zelfstandig ondernemer. Dat geeft veel verantwoordelijkheid en administratieve rompslomp. Heb je bijvoorbeeld wel eens een jaar lang alle kassabonnen van de boodschappen en facturen van aankopen bewaard en in een bestand gezet? Jan Willem wel 🙂 ! Hij was afgelopen jaar onze administratieve spil.

We moesten leren werken met een nieuw cliëntsysteem, leerden veel nieuwe mensen kennen bij Driestroom en legden contact met het wijkteam van de gemeente die bij ons op de koffie kwamen. Wat heel fijn is, is dat we onze vertrouwde gedragsdeskundige, die al jaren met ons optrekt en ook de kinderen die bij ons geplaatst zijn goed kent, mogen blijven inzetten in ons gezinshuis.

Veranderingen

Ook in de gezinssamenstelling veranderde afgelopen jaar het één en ander. Het oudste meisje, dat bijna 15 jaar bij ons gewoond heeft, startte met een volgende fase in haar leven: Kamertraining. Dat betekende een lege plek bij ons in huis. We hebben goed nagedacht over wie het lege plekje zou moeten gaan opvullen en zijn in contact gekomen met een voor ons vertrouwde instelling: Yulius in Barendrecht. Zij kennen ons al langere tijd omdat we al eerder kinderen bij hen vandaan in ons huis geplaatst kregen. Na een periode van zorgvuldig afwegen en overleggen met alle betrokken partijen zijn we een kennismaking gestart met een meisje van 9 jaar. Op 19 oktober is zij bij de Vlerken naar binnen gevlogen. Gezellig om weer een meisje in huis te hebben en tegelijk breekt er dan een tijd aan waarin iedereen aan elkaar moet wennen en we weer een nieuw evenwicht moeten vinden. En, we hebben niet alleen een nieuwe huisgenote, maar ook een nieuw huisdier: Koon, het konijn!

Audit

In oktober kregen we bezoek van twee dames van Driestroom die bij ons een interne audit kwamen doen. Best even een spannend moment, want echt alles wordt getoetst: Is de administratie op orde, staan alle gegevens in het systeem, worden er medicatielijsten bijgehouden, hoe staat het met de brandveiligheid en is er een noodplan? Gelukkig bleek alles op en in orde te zijn. We kregen een rapport zonder verbeterpunten! Een mooie prestatie voor een eerste jaar.

Gewend

We zijn een jaar verder. De kop is eraf. Wij zijn helemaal gewend bij Driestroom en zijn ontzettend blij dat we deze stap gemaakt hebben. Het is heerlijk om zelfstandig ondernemer te zijn en je eigen plannen te kunnen maken en uitvoeren. We hebben zin in het jaar dat voor ons ligt en zijn ook benieuwd wat er dit jaar allemaal op ons pad zal komen.

Pin It on Pinterest

Share This